Nisko węglowodanowe mleko czekoladowe

Mleko czekoladowe jest uwielbianym napojem przez wielu ludzi, ale może stanowić problem w diecie nisko węglowodanowej, jeżeli jest pite w zwykłym stanie. Jeśli lubisz mleko czekoladowe, nie musisz z niego rezygnować. Możesz stworzyć własny napój ze składników nisko węglowodanowych, który jest zarówno smaczny jak i przyjazny dla organizmu.

Mleko
Największym problemem przy zrobieniu nisko węglowodanowego napoju mleczno-czekoladowego jest samo mleko, ponieważ zawiera wysokowęglowodanowy cukier. Na przykład, 1 szklanka odtłuszczonego mleka zawiera 12 g cukru, jak podaje Amerykański Departament Rolnictwa. Jeśli chcesz przygotować nisko węglowodanowe mleko czekoladowe, wybierz markę, która usunęła większość węglowodanów – jeśli można taką znaleźć. Mleko to istnieje, ale nie jest dostępne we wszystkich supermarketach. Należy pamiętać, że mleko bez laktozy również zawiera cukier, tylko, że laktoza jest rozłożona na cukry proste, które są łatwiejsze do strawienia. Można rozważyć używanie mleka sojowego, gdyż ma mało węglowodanów.

Czekolada
Należy unikać stosowania syropu czekoladowego. Lepszym wyborem jest skorzystanie z kakao lub niesłodzonej czekolady do pieczenia. Kakao jest najzdrowszą opcja, tylko 16 kalorii i 1 netto węglowodanów na 1 łyżkę. Aby zrobić mleko czekoladowe z kakao, podgrzej mleko i mieszając wsyp kakao (postępuj zgodnie z zaleceniami na opakowaniu). Schłodź mleko i umieścić je w dzbanku, podawaj jako nisko węglowodanowy napój mleczno-czekoladowy.

Słodzik
Słodzik w mlecznej czekoladzie określa również, czy jest odpowiedni czy nie dla diety nisko węglowodanowej. Ponieważ każda łyżeczka cukru dostarcza więcej niż 4 g węglowodanów, trzeba będzie znaleźć inny sposób, aby osłodzić mleko czekoladowe. Użyj niekalorycznego środka słodzącego, dzięki czemu nie dodasz węglowodanów i kalorii. Jeśli chcesz zastosować naturalny słodzik, użyj stewii, pochodzi ona z rośliny stewia, która ma naturalnie słodkie liście.

Weź pod uwagę
Przy zakupie nisko węglowodanowego mleka czekoladowego, należy pamiętać, że nie ma żadnych oficjalnych kryteriów wyznaczających produkt jako nisko węglowodanowy, ponieważ nie ma definicji „nisko węglowodanowych produktów „, ani zatwierdzonych żadnych takich etykiet. Jedynym sposobem, aby wybrać nisko węglowodanowe mleko czekoladowe jest czytanie etykiet i decyzja, czy twój organizm przetworzy taką liczbę węglowodanów. Zwróć uwagę na wielkość porcji, dlatego, że niemal każdą żywność można technicznie uznać za „nisko węglowodanową”.

Tłumaczenie i korekta: Monika Wosztyl

http://www.dietamedic.pl/nisko-weglowodanowe-mleko-czekoladowe/

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s