Odchudzanie zakończone niepowodzeniem

z12391004O

Jeśli czujesz się sfrustrowany po nieudanej próbie odchudzania, nie jesteś sam. James Anderson z Colorado State University twierdzi, że co roku około 50 milionów Amerykanów próbuje diety odchudzającej, ale tylko 5 procent udaje się schudnąć i skutecznie utrzymać wagę. Istnieje wiele powodów, dla których dieta może nie poskutkować, może być zbyt skomplikowana do wykonania, może zaistnieć brak wsparcia ze strony partnera lub bliskiej rodziny.

 

Zbyt dużo zasad

Badanie „When Weight Management Lasts” („Kiedy kierowanie wagą trwa”) opublikowany w numerze z lutego 2010 r. w magazynie „Appetite”, wykazało, że im mniej reguł odchudzania ma plan, tym bardziej prawdopodobne jest, że dieta odniesie sukces. Jeśli niepowodzenie w odchudzaniu łączy się z liczeniem kalorii lub celów, to może być przyczyną, lub częściowym powodem, niepowodzenia.

Nieskuteczne plany

Jedyną sprawdzoną metodą, aby schudnąć długoterminowo jest spalanie większej liczby kalorii niż ich spożycie, co uzyskuje się dzięki połączeniu zmian w diecie oraz zwiększeniu aktywności fizycznej. Jeśli plan odchudzania radzi wyeliminowanie określonej grupy żywności lub przyjmowanie jednego rodzaju pożywienia, teoria planu jest prawdopodobnie wadliwa. Tego typu diety są typowymi „modnymi” dietami i nie są trwałe. Twój organizm zaczyna pragnąć produktów, które są zakazane, kiedy staje się niedostatecznie odżywiony. Skuteczny plan odchudzania nie powinien wykluczać węglowodanów, białek i tłuszczy, a także powinien zawierać szeroką gamę produktów świeżych, pełnoziarnistych i chudego białka.

 

Tryb „Głodówka”

Jeśli jesteś na bardzo niskokalorycznej diecie, ale nie udało ci się schudnąć, to jest możliwe, że organizm wszedł w „tryb głodówki”. Kiedy to nastąpi, twój metabolizm zwalnia do tego stopnia, że ​​spala kalorie w niezwykle wolnym tempie, aby uzyskać jak największe korzyści z ograniczonej ilości przyjmowanych kalorii. W celu zapobiegania przejściu w tryb głodówki lub spalania tkanki mięśniowej na energię, jedz nie mniej niż około 1200 kalorii dziennie.

 

Aspekty behawioralne

Badania z 1990 roku opublikowane przez magazyn „American Journal of Clinical Nutrition” poinformował, że kobiety, które straciły na wadze i udało im się ją utrzymać, wykazały pozytywne cechy behawioralne, które nie były obecne u osób, którym nie udało się schudnąć. Grupa, która schudła efektownie wykonywała regularne ćwiczenia i była świadoma swoich wzorców żywieniowych. Wykorzystali oni zasoby pomocy społecznej i rozwinęli strategie radzenia sobie ze stresem. Rozwinęli również wspólną zdolność do sprostania problemom. Grupa, której nie udało się schudnąć nie ćwiczyła regularnie, miała tendencję do bezmyślnego jedzenia i nie szukała pomocy u innych. Ponadto, bardzo niewielu z nich dawało sobie radę ze swoimi problemami.

 

http://www.dietamedic.pl/odchudzanie-zakonczone-niepowodzeniem/

Tłumaczenie i korekta: Monika Wosztyl

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s