DIETA CAMBRIDGE

smoothies-300-dpi-1x

Dieta Cambridge była pierwszym planem odchudzania oferującym napoje jako zamiennik posiłku. Ale czy shake może kiedykolwiek zastąpić te same wartości odżywcze i zdrowotne korzyści z regularnych posiłków?

Dieta Cambridge była nowym planem odchudzania bazującym na „zamienniku posiłku”. Zastąpiła jedzenie pełno odżywczymi, niskokalorycznymi napojami i dawała szybkie rezultaty. Mając już ponad 40 lat, przetrwała próbę czasu i nadal ma lojalnych zwolenników, choć krytycy twierdzą, że jest zbyt radykalna i może wywołać problemy zdrowotne. Opracowana w 1960 roku na Uniwersytecie Cambridge przez Dr Alan Howard, dieta została ponownie wprowadzona w 1984 jako Plan Odchudzania Cambridge.

 

Co to jest Plan Odchudzania Cambridge?

Plan składa się z sześciu kroków, które zawierają produkty Cambridge takie jak: shake, zupy, przekąski i owsianka. Produkty te są stosowane jako jedyne źródło pożywienia, w najbardziej restrykcyjnym pierwszym etapie planu. Pięć innych kroków obejmuje więcej żywności, ale wciąż są jakieś produkty Cambridge.

Możesz kupić produkty z konsultantem Cambridge, który doradza i wspiera Cię podczas planu odchudzania. Sugeruje, który krok jest najbardziej odpowiedni dla Ciebie, aby zacząć, w zależności od masy ciała i aktywności.

 

Podstawowy Przewodnik Planu Odchudzania Cambridge

Krok 1 Planu Odchudzania Cambridge jest bardzo skrajny – o ile nie jesteś klinicznie otyły powinieneś pominąć ten krok. Służba zdrowia ma kalkulator wagi, który może pomóc zmierzyć wagę i udzielić porad jak zdrowo stracić na wadze.

Krok 1 rozpoczyna się od maleńkich porcji – 415 kalorii dziennie (dorosła kobieta powinna dostawać około 2000 kalorii dziennie) – z dziennym spożyciem od trzech do czterech shake’ów Cambridge i żadnego jedzenia – shake’i dostarczają takiej ilość białka, witamin i minerałów jakie normalnie dostarcza jedzenie. Wytyczne Planu Odchudzania Cambridge zalecają pozostanie na etapie 1 do maksymalnie 12 tygodni, a także brak ćwiczeń w tym okresie.

Po kroku 1, spożycie wzrasta o 200 do 300 kalorii w każdym kroku aż do utrzymania wagi w Kroku 6. Plan utrzymania wagi zapewnia 1500+ kalorii i obejmuje normalną, zdrową dietę i tylko jeden produkt Cambridge dziennie. Najkrótszy czas w jakim można przejść przez wszystkie sześć etapów planu to osiem tygodni.

Czy Plan Odchudzania Cambridge jest bezpieczny?

Plan Odchudzania Cambridge, tak jak dieta Atkinsa, działa poprzez zmuszanie ciała do ketozy – stanu, w którym jesteś niedożywiony, a organizm musi przetworzyć zapasy tłuszczu, aby przetrwać.

Jeśli zdecydujesz się spróbować diety to istotne jest, abyś był szczery ze swoim dietetykiem na temat swojej wagi wyjściowej, aby zacząć od odpowiedniego kroku, bo jeśli zaczniesz od nieodpowiedniego kroku, który zapewnia zbyt mało kalorii dla organizmu, może być to niebezpieczne. Działania niepożądane obejmują niedobory żywieniowe, zamroczenie i omdlenia, nudności, drażliwość, biegunkę, utratę mięśni, nieświeży oddech, czasową utratę włosów i zaparcia.

Ważne jest, aby mieć wsparcie w swoim dietetyku, jeśli jesteś na etapie Kroku 1, i abyś nie ćwiczył kiedy przyjmujesz tak mało kalorii. W miarę postępów Planu Odchudzania Cambridge należy ściśle współpracować z dietetykiem, aby jeść normalne, zdrowe, zrównoważone jedzenie podczas etapu utrzymania wagi. Utrata i ponowne przybieranie na wadze – efekt jo-jo – to duże ryzyko wiążące się z dietami zastępującymi normalne posiłki.

 

Ryzyko dietetyczne – Yo-Yo

Efekt jo-jo występuje, gdy tracisz, a następnie szybko odzyskujesz wagę. To może prowadzić do problemów z metabolizmem (który reguluje energię, jaką twój organizm spala i zapasy tłuszczu jakie utrzymuje) – w ostateczności prowadzi do trudniejszej kontroli masy ciała, niż kiedy po raz pierwszy zacząłeś dietę. Jo-jo może być nieszczęśliwym cyklem i może być związane z depresją.

 

Czy Dieta Cambridge jest dla mnie?

Diety zastępujące posiłki mogą być skuteczne, jeśli masz nadmierne problemy z wagą i próbowałeś, ale nie udało ci się schudnąć przy użyciu tradycyjnych diet, lub jeśli masz problemy z planowaniem i przygotowywaniem zdrowych posiłków. Przed podjęciem jakichkolwiek ekstremalnych planów diety, należy zawsze skonsultować się z lekarzem.

 

http://www.dietamedic.pl/dieta-cambridge/

Tłumaczenie i korekta: Monika Wosztyl

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s