Leczenie niepłodności a dieta

Odzywianie-II-trymestr_large_lead

Dieta w leczeniu niepłodności składa się nie tylko z dobrych nawyków żywieniowych, ale również z odpowiedniego stylu życia, zawierającego także ćwiczenia. Złe nawyki żywieniowe mogą przyczynić się do bezpłodności. Odpowiednia dieta zawierać powinna nie tylko zdrową żywność, lecz również suplementy, pomagające przywrócić odpowiednią ilość witamin i minerałów w organizmie.

Mimo stosowania różnorakich diet oraz ziołowych sposobów leczenia niepłodności wielu ludzi na całym świecie jest wciąż otyłych. Otyłość lub nadwaga ma niekorzystny wpływ na płodność. Dlatego diety stosowane w leczeniu niepłodności zalecają jedzenie produktów w ich naturalnych postaciach oraz zmniejszenie spożycia produktów przetworzonych oraz takich, które mogą być szkodliwe dla zdrowia związanego z płodnością.

Nasz styl życia może potrzebować modyfikacji, co może zostać osiągnięte nie tylko przez zmianę przyzwyczajeń żywieniowych, ale także przez wprowadzenie ćwiczeń fizycznych, takich jak np. joga, pływanie czy spacery.

Naturalne pokarmy – leczenie niepłodności

Dieta w leczeniu niepłodności nie opiera się na stracie wagi ciała, ale na zmianie równowagi ciała ze stanu kwaśnego w zasadowy. Częstą przyczyną niepłodności jest zbyt duży odczyn kwaśny organizmu.

Leczenie witaminami i suplementami, w połączeniu z jedzeniem naturalnych pokarmów, może trwać dłużej niż konwencjonalne leczenie kliniczne, lecz cierpliwość jest tutaj wskazana. Istnieje wiele historii leczenia niepłodności zakończonych sukcesem. Bardzo często, podążając za dietą zasadową, zażywając witaminy i suplementy oraz wykonując ćwiczenia fizyczne, można pomóc w tradycyjnym leczeniu zaleconym przez lekarza.

Rady w leczeniu niepłodności – jedz więcej owoców i warzyw

– dodaj do swojego lunchu owoce
– pamiętaj o jedzeniu owoców nie tylko w porze lunchu
– staraj się dodawać do każdego posiłku większą liczbę różnorakich warzyw
– jedz sałatki, kawałki warzyw podsmażane na patelni, oraz inne posiłki bogate w warzywa
– jedz jak najwięcej świeżych warzyw i owoców

Leczenie niepłodności powinno zawsze zacząć się od zastanowienia się nad swoim stylem życia i nawykami żywieniowymi. To, co jesz, ma wpływ na twoje zdrowie fizyczne i psychiczne, a zatem może mieć wpływ na płodność.

Dieta i niepłodność mają wpływ na siebie nawzajem. Wpływ ten może być pozytywny lub negatywny. Po pierwsze, należy zacząć odżywiać się prawidłowo, spożywając jak najwięcej naturalnych pokarmów.
Niepłodność pod kontrolą

– zdrowe odżywianie jest wyzwaniem, zwłaszcza, że produkty są pakowane, dla szybszego, dłuższego użycia i wygody,
– pamiętaj, aby wybierać produkty nieprzetworzone, w ich naturalnej postaci,
– unikaj przyrządzania potraw w mikrofalówce, a także gotowych dań, wymagających jedynie podgrzania.

Poniżej znajduje się plan żywieniowy, w którym zawarte są 3 posiłki dziennie oraz przekąska pomiędzy każdym z nich, np. jogurt, serek, owoc. Porcja to jedna pełna szklanka w odniesieniu do kobiet i 2 pełne szklanki dla mężczyzn.
Polecany plan żywieniowy 80%

Warzywa – do 6 porcji
– warzywa surowe
– marchewki, pasternak, pory, ziemniaki, słodkie ziemniaki, cebula, burak
– dynia, orzech szary

Owoce – 2 – 3 porcje
– dobrze umyte i obrane
– melon, papaja, liczi, jabłko, gruszka, wiśnie, mango, cytryna, figi, itp.
– zlecana jest większość owoców

Mięso – 3 porcje (albo ryba)
– naturalne, wolne od hormonów wzrostu
– jagnięcina, indyk, struś, dziczyzna

Produkty mleczne – 2 małe łyżeczki
– masło albo śmietana
– ser, mleko kozie

Ryby – 3 porcje (albo mięso)
– ryby głębokowodne
– śledź, makrela, dziki łosoś, sardynki, tuńczyk

Pieczywo – 2-4 porcje
– chleb żytni, ryż, ciastka ryżowe, kukurydza, płatki kukurydziane, płatki zbożowe, produkty owsiano-jęczmienne, otręby, makaron z pszenicy durum

Tłuszcze – 2 małe łyżeczki
– oliwa z oliwek, olej słonecznikowy, olej sezamowy, olej kukurydziany, olej lniany

Zioła – szczypta
– sól selerowa, tymianek, bazylia, majeranek, cynamon, anyż, koper włoski, kolendra, kardamon

Napoje – umiarkowanie
– herbata, filtrowana kawa (umiarkowanie)

Zalety diety naturalnej w leczeniu niepłodności

– zawiera antyoksydanty, witaminy i minerały, pomagające chronić jajeczko i spermę przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki,
– wspomaga organizm w zrównoważeniu poziomu hormonów poprzez zapewnienie tłuszczy niezbędnych do produkcji i funkcjonowania hormonów,
– zapewnia organizmowi mnóstwo witamin, minerałów, antyoksydantów i innych składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu,
– może zmniejszyć szanse poronienia związanego z insulino odpornością, oraz szkody w łańcuchu DNA spowodowane przez wolne rodniki,
– pomaga budować magazyn ważnych składników odżywczych niezbędnych w trakcie ciąży,
– wspomaga zdrowy układ rozrodczy,
– propaguje energię i witalność.
Poradnik zdrowego żywienia w leczeniu niepłodności
– jedz dużo warzyw i owoców z upraw organicznych,
– jedz organiczny, pełnotłusty, surowy nabiał,
– staraj się jeść ryby zimnowodne,
– wybieraj mięso organiczne,
– wybieraj tylko kurczaka hodowanego w naturalnych warunkach,
– jedz ziarna w ich naturalnej postaci,
– jedz produkty bogate w błonnik,
– unikaj cukru rafinowanego i soków owocowych, chyba, że są to soki świeżo wyciskane,
– pij dużo czystej wody.

Ważne składniki odżywcze w leczeniu niepłodności
– wit. D,
– wit. E,
– koenzym Q10,
– wit. C,
– kwas 6,8-ditiooktanowy,
– B6,
– B12,
– kwas foliowy,
– żelazo,
– selen,
– cynk,
– kwasy Omega-3,
– tłuszcze,
– proteiny,
– błonnik.

Specyfikacja produktów
– jajka – wit. D, B12, proteiny
– orzechy i ziarna – omega-3, cynk, wit. E, proteiny
– mięso – Omega 3, żelazo, B12, proteiny
– ciemne warzywa liściaste – żelazo, kwas foliowy, B6, wit. E
– owoce – wit. C, flawonoidy, antyoksydanty
– kolorowe warzywa – B6, wit.C
– ryby i skorupiki – wit. D, Omega 3, cynk, selen, B12, koenzym Q10
– wątróbka – wit.D, cynk, selen, żelazo, kwas foliowy, B12, koenzym Q10
– soczewica i inne ziarna – żelazo, kwas foliowy
– surowy nabiał – wit. D, B12, cynk

Produkty, których należy unikać
– cukier, napoje gazowane, soki pasteryzowane – zwierają one cukier, który może podnieść poziom cukru we krwi oraz mieć negatywny wpływ na system immunologiczny i równowagę hormonalną. Alternatywą jest stewia, miód syrop klonowy,
– kofeina – badania wykazały, iż kofeina ma wpływ na równowagę hormonalną, zwiększa ryzyko poronienia i zapobiega owulacji,
– produkty sojowe – mają właściwości naśladujące estrogen. Najlepiej unikać przetworzonych produktów sojowych takich jak: mleko sojowe, burgery sojowe, chipsy sojowe, kotlety sojowe, białko sojowe w proszku, ser sojowy. Soja ma wpływ zarówno na kobiety jak i na mężczyzn,
– produkty genetycznie modyfikowane – spowodowały one wzrost w światowych rankingach bezpłodności,
– produkty o zmniejszonej zawartości tłuszczu lub produkty beztłuszczowe – są wysoko przetworzone i mają dużą zawartość cukru. Zawsze wybieraj produkty naturalne. Produkty pełnotłuste zostały zbadane przez Harward, są one przykładem na zwiększenie płodności, w przeciwieństwie do produktów beztłuszczowych. Tłuszcz jest niezbędny do produkcji hormonów.

http://www.dietamedic.pl/leczenie-nieplodnosci-a-dieta/

Tłumaczenie i korekta: Monika Wosztyl

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s